Trende kodumaiselt sisustusmessilt

Ingmar Saksing 29. mai 2014

Aprilli lõpul Eesti Näituste messikeskuses aset leidnud sisustus- ja aiamess pakkus üllatusi, ideid ja silmailu nii külastajatele kui ka osalejatele endile, raporteerib Kadri Penjam.

Pea kahe aastakümne pikkuse kogemusega mess „Interjöör, kinnisvara ja aiandus“ pakkus inimestele taas seda, mida oodati, sest külastajaid kogunes pea 19 000. Korraldustiimi ühe esindaja Rano Normatova sõnul pole ükski mess varasemaga võrreldav. Aastate jooksul on korraldustiim saanud tugeva põhja. Teades, mida inimesed messilt ootavad või leida loodavad, tegutsetaksegi järjepidevalt selle õnnestumise nimel-juba praegu on mõtted järgmise messi korraldustöö juures.

Kuula, vaata, katseta

Rano Normatova sõnul oli tänavune mess täis asjalikke nõuandeid, nippe ja ideid, seda nii idee- kui ka praktikatasandil. Messil kohtusid väljapeetud stiil ja üllatused, kodu ja aed, minimalism ja ohtralt värskust.

Messil ringi jalutades võis näha, et see oli oma olemuselt jaotunud kolmeks: näitusepinnad, seminariala ning Eesti kunstiakadeemia tootedisaini, sisearhitektuuri ja mööblidisaini tudengite esitletavad disainerielemendid ja tooted. Kõige mõnusam oli see, et inimesed võisid ligi astuda ning ise aktiivselt keskustellu või tegevusse astuda ja kohapeal kõike näha-kuulda-katsuda. Osalejad olid varmalt valmis selgitama, lisainfot jagama ning valikuid lihtsamaks tegevaid materjale pakkuma.

Uues kuues olid esindatud Eesti Näitused AS’i ja koduportaali InKodu.ee eestvedamisel kinnisvaraarendajate (LVM Kinnisvara, GMP Grupp, Näituste Kinnisvara ja YIT) reaalsed korterid, mille kujundasid sisearhitektid Anne Saarniit ja Ülle Maiste. Neis ringi liikudes sai kätte just sellise oma kodu tunde. Maitsed on erinevad ning usutavasti leidis igaüks endale lemmiku ja hulgaliselt uusi ideid.

Näidiskortereid kiidab ka Rano Normatova. „Praeguse kinnisvaraarenduse hea taseme näitaja oli see, kui täpselt olid tegijad ja nende kutsutud sisearhitektid suutnud prognoosida uute omanike elustiili ja maitset. Paljud firmad esitlesid oma uut tootesarja ja lahendusi. Oli näha, et ideid ja loomingulisust jätkub meie tegijatel endiselt. Näiteks Häckeri lava panustas sel aastal väga võimsalt tehnikale, lisaks avaetendusele ning gurmee-elamustele.“

Peale inspireerivate väljapanekute oli seekord messil ka huvitav seminariala, mille Eesti Näitused AS korraldas koos koduportaaliga InKodu.ee-Disaini-Inspiratsiooni Ülikoolis jagati nii teoreetilisi teadmisi kui ka praktilisi oskusi. Sisekujundajatelt sai tasuta nõu, tasus vaid kohale tulla, paber ja pliiats näpus, ning ideid ammutama asuda. Eesti kunstiakadeemia tootedisaini, sisearhitektuuri ja mööblidisaini osakonna tudengid esitlesid oma kätega tehtud disaini ja tooteid-on hea meel, et meie seas leidub nii uuendusmeelseid noori.

Kogenud korraldustiim

Tegelikult on messi ajalugu juba päris pikk ja ulatub aastate taha. Interjöörimess toimus sel korral juba 17. ja aiandusmess 21. korda. Viimastel aastatel on lisandunud kinnisvara. Aja jooksul on toimunud loogilised muudatused nii osalejate kui ka korraldajate hulgas, kuid siiski on firmasid, kes osalevad vaat et esimesest messist peale.

Ingrid Pihela, Eesti Näituste Asi tegevjuht jutustab, et „Interjööri“ ajalugu sai alguse 1997. aastal, kui toimus mööblimess, mille rõhk oli nimele vastavalt vaid mööblil. Muutusid ajad, arusaamad ja vajadused ning lähtuvalt sellest hakkas turg nõudma temaatilist laienemist. Sealt sai alguse tänapäevale lähedasema sisuga mess „Ideaalkodu“, mis ka mõni aeg lihtsalt „Kodu“ nime kandis. Võib öelda, et läbi ajahammaste käinud sisustusmess on igas hetkes omanud parimat vormi ja nime. Ükski ei sarnane kunagi eelmisega, ometi on see alati parim paik, kus kohtuvad tegijad, tootjad ja kliendid.

Aja jooksul on leitud toredaid koostööpartnereid, kellega koos mõelda, kuidas külastajatele jätkuvalt midagi uut pakkuda. „Üritame igal aastal teha paremini. Konkurents kannustab, iga mess annab tõuke ja ideid järgnevaks. Vahel tuleb ära käia minevikus ja tuua see hea unustatud vana jälle nüüdisaega,“ iseloomustab Normatova ideede arenguprotsessi.

„Ka osalejad on muutunud aastatega professionaalsemaks. Nad teavad, kuidas messile tulla ning mida seal pakkuda, mida oodatakse ning kuidas väljapanekut kõige paremini esitleda. See on selline koostegemise rõõm, mida on võimalik tajuda ainult messil, kus oma panuse annavad nii eksponendid, koostööpartnerid, korraldustiim kui ka külastajad,“ räägib korraldaja.

Järgmine tuleb veelgi parem

Läbi aastate on messi külastatavus olnud suur ja vastukaja positiivne. Mess on hakanud elama oma elu ja muutunud üha populaarsemaks. Sel aastal käis üritusel 19 000 inimest, mis üllatab ja rõõmustab ühtaegu, pannes korraldustiimi õlule raske vastutukoorma.

„Juba on näha, et mõned projektid teevad läbi uuenduskuuri. Kindlasti hakkame ragistama ajusid, mida uut põnevat messihalli tuua. Tahaksin tänada kõiki, kes meiega kampa lõid, ja osalejaid, eks tublit tööd tegid,“ lisab Rano Normatova. Praegu saadakse tagasisidet eksponentidelt ja külastajatelt-on kokkuvõtte tegemise aeg. Seejärel asutakse õhinal uusi ideid ellu viima-ikka õnnestumise nimel.

Allikas: EE Kodu, 28. mai 2014

_MG_1326

Näidiskorter Sakala 7

Rubriigid

Arhiiv

Teie kiri on saadetud

×
×