Uus iPad muudab kliendisuhtlust kinnisvaraturul

Ingmar Saksing 17. märts 2010

Tehnoloogiline uuendus iPad mõjutab suure tõenäosusega ka maakleri ja kliendi vahelisi suhteid kinnisvaraturul.

Apple’i tahvelarvuti iPad on uus seade, mis võimaldab kasutajatel lihtsamalt tarbida videoid, e-raamatuid ja fotosid ning lugeda ja saata e-kirju või kuulata muusikat ning seda kõike juhtmevabalt.

iPad

Foto: Apple

Kuivõrd aga suudab uus seade mõjutada kinnisvarasektori töökorraldust ja toimimise põhimõtteid?

Skeptikute arusaama järgi on tegemist suure iPhone’ga, mis erinevalt muust maailmast on Eestis eksklusiivne toode ning sellele ehitavate rakenduste tormi asemel valitseb Eestis haudvaikus.

Kliendisuhtlus muutub

Uute seadmete hiilivat mõju maaklerite igapäevatööle toetab Eestis aga eelkõige kinnisvarasektori järkjärguline digitaliseerumine. Juba praegu on võimalik teha kogu kinnisvaratehing paberivabalt.

Põhiosa kinnisvarapakkumistest liigub nüüd virtuaalruumis. Elektronkirja või suhtlusprogramme (IM, Skype jt) kasutades saab kokku leppida kohtumise, pidada läbirääkimisi ning kokku leppida müügilepingu tingimused ja ostuhinna.

Samuti saab digitaalselt korraldada kõik kodulaenuga seonduva – esitada laenutaotluse ja hindamisakti ning allkirjastada lepingu.

Paberkandjal hindamisakt väljastatakse seejuures vaid kliendi soovil. Ka müügilepingu ettevalmistamisega seonduva saab soovi korral digitaalselt teostada ning väljuda notaribüroost ilma ühegi paberita – ka lepingu ärakirja võib klient saada digitaalselt.

Muutusi kinnisvarasektoris toob kaasa aga eelkõige seade ise. Seadme aku kestab kuni kümme tundi, mis on umbkaudu ühe kinnisvaramaakleri tööpäeva pikkuseks, võimaldades kasutada iPadi oma peamise arvutina.

Samuti ei pea selle kasutamiseks viibima traadita interneti levialas, sest seadmega saab kasutada mobiilset internetti, seega on iPad igati sobiv töövahend ka väljaspool kontorit.

Samas võimaldab seade kasutada peamiselt üle interneti töötavaid rakendusi, mis praeguseid lahendusi arvestades ongi peamiselt vajalik – elektronkirjade saatmine ja vastuvõtmine, müügipakkumiste koostamine ja edastamine ning kliendihaldustarkvara ning ettevõtte sisevõrgu kasutamine.

Hind määrab kasutusulatuse

Seega võimaldab iPad suuresti paberivaba asjaajamist, mis omakorda vähendab seotust bürooruumidega. See loob alused uutele suhtlemismustritele ning kliendikogemuse pakkumisele.

Uueks kogemuseks on kohtuda kliendiga tema kodus või näiteks kohvikus, et anda ülevaade turust ja trendides (kasutades selleks ettevalmistatud presentatsioone). Nii saab koos üle vaadata kõik klienti huvitavad kinnisvarapakkumised.

Samas võib tehinguinfot jagada operatiivselt ka erinevaid objekte külastades, ulatades iPadi kliendile. Maakleri iPadi kasutades saab klient täita avaldusi, saata info koos fotodega edasi abikaasale või elukaaslasele ning kommenteerida külastatud majas või korteris nähtut. Aja kokkuhoid ja suurepärane efektiivsus mõlemale poolele.

Maakleri jutu kinnituseks võib klient kasutada iPadi ka internetist piirkonna kohta täiendava võrdlusinfo otsimiseks või vastata kiiresti tööalasele meilile, et mitte edasi lükata järgmise objektiga tutvumist.

Uue seadme abil on samavõrd lihtne allkirjastada ka kokkuleppeid, esialgu küll mobiilset ID-d kasutades, sest ID-kaardi tugi seadmel veel puudub.

Kuna iPad pole veel poodidesse jõudnud, jääb vastuseta ka küsimus, kas seade seotakse iPhone’le sarnaselt operaatorlepinguga ja milliseks kujuneb täpne müügihind. Apple’i kodulehe andmeil algab 3. aprillil müüki tuleva iPadi hind 499 dollarist (ligi 5700 krooni).

Allikas: Postimees, Kodu ja Kinnisvara

Rubriigid

Arhiiv

Teie kiri on saadetud

×
×